יום ראשון, 7 בספטמבר 2008

החוג לעיצוב תעשייתי מכליל

ראש החוג: סגל קנימרכז החוג: פוני יורםמזכירת החוג: אשואל מיכלאודות החוג בכל מוצר הנמצא סביבנו ניכרת חתימתו של המעצב התעשייתי, אם בצורה חדשנית של מכונית, אם בממשקים ובמוצרי היי-טק חדשים, ואף בכיסא שאנו יושבים עליו ברגע זה. עולם העיצוב התעשייתי הוא עולם מרתק, המאפשר לסטודנטים להתנסות ולחוות את חוויית היצירה לצד תהליכי הייצור בתעשייה. במסגרת הלימודים בחוג לעיצוב תעשייתי מכליל מתנסים הסטודנטים בפיתוח רעיונות למוצרים חדשים ובעבודה עם חומרי גלם שונים. את ניסיונם הם רוכשים בבניית דגמים בסדנת המכללה, סדנה הנחשבת למובילה ולמקצועית ביותר בארץ.
לרשותם עומדים חדרי מחשב ותוכנות מהמתקדמים והמשוכללים בתחום, המשמשים לביצוע הפרויקטים. במסגרת תכנית הלימודים מבצעים הסטודנטים פרויקטים בשיתוף עם התעשייה ועם גורמי חוץ. כמו כן משולבים בתכנית הלימודים סיורים במפעלי תעשייה לשם הכרת תהליכי הייצור בפועל.למעצב התעשייתי יש אחריות גדולה בעבודתו בשל השפעתו על הסביבה,
על המוצר ועל המשתמש. בשל כך, מושם בחוג דגש על הגברת המודעות של המעצב לסוגיות הקשורות לסביבה ולמשתמש. נושא זה נלמד בהרחבה בקורסים כגון אקולוגיה, אנתרופולוגיה, עיצוב וסביבה וסטודיו עיצוב אוניברסלי. צוות מורים מיומן ומקצועי ומתקנים משוכללים במכללה יוצרים את התנאים המתאימים עבור הסטודנטים למימוש הפוטנציאל הגלום בהם. במהלך הלימודים נערכים פרויקטים של שיתוף פעולה עם התעשייה. במסגרת זו ובמסגרת הקורסים ופרויקט הגמר עובדים הסטודנטים מול חברות כגון: "קסטרו", "צרעה", "סודה קלאב", "חמת", "חרסה", "וולקן", "כתר", "מיניקום" ו"צאג".
מטרת הלימודים
מטרת הלימודים בחוג היא להכשיר אנשי מקצוע מיומנים, שעיסוקם מתמקד בתכנון ובעיצוב מוצרים. הלימודים נועדו להקנות ידע וכישורים לעבודה במשרדי עיצוב, במפעלים, בצוותי מחקר ופיתוח או לעבודה כמעצבים עצמאיים. לכל אלו ניתנת הכשרה מתוך גישת העיצוב האוניברסלי. היקף הלימודיםמשך הלימודים הוא ארבע שנים (שמונה סמסטרים). בסיומן יקבלו הבוגרים "תואר ראשון" *B.Des.סה"כ נקודות זכות: 166* מותנה באישור המועצה להשכלה גבוהה
תחומי לימוד עיקריים
עיצוב רהיטים
עיצוב מוצרי צריכה
עיצוב וסביבה
סטודיו יצירתיות
תולדות העיצוב והאמנות
פיסול ורישום
שרטוט ותכנון ממוחשבים
בניית מודלים
טכנולוגיות וחומרים
אקולוגיה
ארגונומיה
אנתרופולוגיה
אסתטיקה
כתיבה ומחקר
עיצוב אוניברסלי

סטודיו עיצוב מכליל בין הנושאים הנלמדים:יצירתיותהקורסים בתחום זה מקנים יסודות בעיצוב תלת-ממדי ודרכים לעבודה יצירתית. במהלך הקורסים מתנסים הסטודנטים במגוון תחומים הקשורים להבנת הצורה ולהבנת המשמעויות התרבותיות של המוצר, הם לומדים את התיאוריה ומתנסים בעבודה מעשית. החשיבה היצירתית מובילה לחקירה מעמיקה יותר ולתוצאות מעניינות המפתחות את כישורי הסטודנטים כמעצבים. סטודיו עיצוב מכלילהסטודיו מתמקד בעיצוב מכליל, ועוסק בנושאים כגון עיצוב לבעלי צרכים מיוחדים, עיצוב ציוד רפואי, חלל ומשתמש ועיצוב מוצרים בשיתוף ארגונים המטפלים באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
מבנה קורס זה עוסק במהות המבניוּת של מוצרים, ובוחן את היחס שבין ההיבטים הסמיוטיים להיבטים ההנדסיים-פונקציונליים. במהלך הקורס מתבקשים הסטודנטים להציע ולבחון אלטרנטיבות לתפיסות מבניות קיימות, ולבסס את הצעותיהם על מחקר והתנסות. אסתטיקהמהו יופי? מהי אמנות? מה ההבדל בין יופי בטבע ליופי באמנות? מה הקשר בין אמנות לפילוסופיה? מה הן הסוגיות שבהן עוסקת האסתטיקה? ומה בין אסתטיקה לתולדות האמנות? במסגרת הקורס תערך היכרות עם דעות של הוגים מתקופות שונות על האמנות, וילמד כיצד אנו מתייחסים אליהן ואיך מתמודדים עם סוגיות אסתטיות המלוות את המעצב בשלבים שונים של עבודתו. פיסולנושא הקורס הוא האובייקט התלת-ממדי. הקורס יעסוק בגלגוליו השונים של האובייקט התלת-ממדי בתולדות האמנות מתחילת המאה ה-20 ובניתוח תפיסותינו המשתנות כלפיו. מטרת הקורס היא להקנות הבנה של שפת האמנות העכשווית ולקיים דיון מקיף בנושאי מפתח אסתטיים, וכל זאת מתוך עידוד הסטודנטים לפיתוח שפה אישית משלהם. את השפה האישית יפתחו הסטודנטים באמצעות תמרון אובייקטים, שינוי צורתם ובניית מיצבים בטכניקות מעורבות. הקורס ידרבן את הסטודנטים לתהליכים של יצירה ומחשבה פתוחה, ויעודד אותם לחקירה ולהתנסות, בניסיון לפלס את דרכם כיוצרים.

אין תגובות:

החוג למדעי המחשב

החוג למדעי המחשב