יום שבת, 29 במאי 2010

סמינר " הלן מרלין 2010 "

המחלקה לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה ירושלים קיימה סמינר "הלן המלין 2010" לתהליך העיצוב והמחקר מרכז הלן המלין בלונדון מוביל את תחום העיצוב המכליל בעולם ומשתף פעולה הן עם האקדמיה והן עם התעשייה

המחלקה לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה ירושלים קיימה זו השנה השנייה את סמינר "הלן המלין 2010" בהנחיית ג'וליה קאסים, חוקרת בכירה במרכז הלן המלין שבלונדון.

בסמינר משתתפים סטודנטים מהחוג לעיצוב מכליל במכללה, וסטודנטים מתקשורת חזותית מויצו חיפה. השנה התקיים הסמינר בשיתוף עמותת שק"ל- המפעילה מגוון של שירותים קהילתיים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

המחלקה לעיצוב תעשייתי מכליל במכללת הדסה היא הראשונה בארץ לאמץ את תפישת הגישה המכלילה כחלק מתהליך המחקר והעיצוב. גישה זו לוקחת בחשבון משתמשים בעלי צרכים מיוחדים, החל בקבוצת הגיל השלישי וכלה בנכים ובכבדי ראייה. הפתרונות העיצובים אינם ייעודיים לאוכלוסיות הללו, אך משתדלים לתת מענה, תוך מינוף העיצוב לטובת הכלל והפיכתו לנחשק. כל זאת תחת הסיסמא: Consider the extreme, design for mainstream
מרכז הלן המלין, השייך ל Royal college of art , מוביל את תחום העיצוב המכליל בעולם ומקיים סמינרים ושיתופי פעולה הן עם האקדמיה והן עם תעשיית העיצוב. הסמינר מוציא את תהליך המחקר והעיצוב מן הבועה התיאורטית. הסטודנטים מתנסים בעבודה עם קבוצת משתמשים ההופכת לחלק אינטגראלי מן התהליך. העבודה ישירות מול המשתמשים מאפשרת משוב מיידי לאורך כל התהליך, מפיתוח הקונספט ועד לבדיקת מודלים ומוק-אפים.

במסגרת הסמינר פיתחו ומיתגו הסטודנטים פרויקטים שנועדו להרחיב את קטלוג המוצרים של מערך התעסוקה של שק"ל תוך התחשבות במועסקים, יכולותיהם וטכנולוגיות הייצור המצויות במסגרת הארגון וזאת על מנת להעצים את כוחו השיווקי של המותג שק"ל.
כך לדוגמא קבוצת Inbetween פיתחה סדרת מוצרי טבע אורגני Urban Nature, מוצרים המחברים את הטבע עם החיים האורבאניים שכללו תיבת קינון לירגזי , ציפור שיר הנפוצה במקומות יישוב , אדניות עציצים ושקיות זרעים המשמשות גם כסימניות זיהוי .
כאמור, זו השנה הראשונה בה מתקיים שיתוף הפעולה עם עמותת שק"ל, שמפעילה בין השאר מערך תעסוקה המאפשרת לאנשים בעלי מוגבלויות שונות מסגרת בה הם יכולים ללמוד ולשפר את מיומנויותיהם השונות בתחום העבודה, זאת תוך מתן אפשרות לחיים של כבוד, הגשמה עצמית, שילוב והשתתפות בקהילה כחברים שוויי זכויות.

http://www.hadassah.ac.il/main.html

אין תגובות:

החוג למדעי המחשב

החוג למדעי המחשב