יום ראשון, 17 במאי 2009

יום השמיעה הארצי

לקראת יום השמיעה הארצי 26.5 :
עידו גרנות, מנכ"ל ארגון כבדי השמיעה ('בקול'): "לקות שמיעה היא הנכות הנפוצה ביותר בישראל ובעולם"

הנתונים בישראל:
· כ- 10% מהאוכלוסיה סובלים מירידה בשמיעה הפוגעת בתפקוד השוטף
· אחד מכל שישה אנשים בגילאי העבודה (40-65) הוא אדם כבד שמיעה
· כשליש מהאנשים מעל גיל 65 סובלים מלקות שמיעה

יום השמיעה הארצי יצוין השנה ב- 26.5, וייערך בשיתוף מכללת הדסה ירושלים, "בקול – ארגון כבדי השמיעה", משרדים ממשלתיים וגורמים קהילתיים. מטרת יום השמיעה הארצי הוא להגביר את מודעות הציבור ללקויות שמיעה: למניעה, לאיתור מוקדם ולאפשרויות שיקום.

במציאות בה למעלה מעשרה אחוזים מהאוכלוסייה וכשליש מהאנשים מעל גיל 65 סובלים מלקות שמיעה יש חשיבות רבה למודעות ללקות ולאיתור מוקדם שלה.

מכללת הדסה ירושלים תמשיך במסורת סינוני השמיעה בכנסת זו השנה החמישית, והשנה ייערכו בדיקות שמיעה לחברי הכנסת החדשה.

בנוסף, במסגרת שבוע השמיעה הארצי, תעניק המכללה מגוון שירותים לציבור, ביניהם בדיקות סינון שמיעה בחינם שייערכו במכון השמיעה של מכללת הדסה (רח' החבצלת 8 ירושלים) ובדיקות סינון שמיעה חינם במכון השמיעה בבית החולים הדסה עין כרם והר הצופים. מכללת הדסה היא מהמוסדות היחידים בארץ שמכשירים סטודנטים לתואר אקדמי בהפרעות בתקשורת.

לדברי ד"ר רחל פרנקל, ראש תחום אודיולוגיה בחוג להפרעות תקשורת במכללת הדסה, בהרבה מקרים עם עלייה בגיל מתפתחת באופן הדרגתי לקות שמיעה. "אנשים לא חושדים בלקות שמיעה אלא בכך שאנשים סביבם מדברים "לא ברור" או "מהר מדי". מכאן החשיבות הגדולה להעלאת המודעות בחברה ללקויות שמיעה, היות ואיתור מוקדם של הלקות וקבלת סיוע ועזרה יכולים להפחית את הקשיים בתקשורת ואת התסכול הנובע מבעיית השמיעה".

עידו גרנות, מנכ"ל "בקול– ארגון כבדי השמיעה" וכבד שמיעה מלידה, אומר שלקות שמיעה היא הנכות הנפוצה ביותר בישראל ובעולם. "כ- 10% מהאוכלוסיה סובלים מירידה בשמיעה הפוגעת בתפקוד השוטף. אחד מכל שישה אנשים בגילאי העבודה
(40-65) הוא אדם כבד שמיעה. מטרת יום השמיעה היא להגביר את מודעות הציבור לנכות הבלתי נראית. הירידה בשמיעה יכולה לקרות לכולם ויש דרכים רבות שיכולות לסייע להתמודדות טובה יותר עם הבעיה".

יום השמיעה הארצי מאורגן על ידי הגופים הבאים: מכללת הדסה ירושלים, ארגון "בקול" ארגון כבדי שמיעה ומתחרשים, גופים ממשלתיים ומוסדות אקדמאיים ברחבי הארץ.
פרטים נוספים על המכללה - לינק

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

עוד מידע על
לימודי מחשבים - חומרה ותוכנה

החוג למדעי המחשב

החוג למדעי המחשב