יום ראשון, 14 ביוני 2009

סקר: מכללות מוערכות יותר על ידי הסטודנטים


סקר: מכללות מוערכות יותר על ידי הסטודנטים
בוגרי תואר ראשון דירגו את שביעות הרצון מהלימודים וההוראה. את כל המקומות הראשונים תפסו מכללות, האוניברסיטאות נותרו מאחור
אפרת זמר 9/6/2009
משלמים יותר, מרוצים יותר:
דוח חדש קובע כי שביעות הרצון של הסטודנטים במכללות גבוהה יותר מזו של הסטודנטים באוניברסיטאות. בין האוניברסיטאות למכללות מתנהל מאבק ארוך שנים. האוניברסיטאות הוותיקות והמבוססות זוכות ליוקרה ולתקציבי מחקר נרחבים, ולעומת זאת המכללות, שקמו על מנת לשפר את הנגישות להשכלה גבוהה בכל רחבי הארץ, טוענות לא פעם לקיפוח מצד הממסד, אך בפועל נהנות ממספר הולך וגדל של סטודנטים.

בי''ס אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה. צילום ארכיון: דני מכליסלמרות יוקרת האוניברסיטאות, ואף כי על פי מחקרים בוגרי אוניברסיטאות משתלבים בקלות יתר בשוק העבודה, בוגריהן מעניקים להן ציון נמוך למדי במדד שביעות הרצון. מדד שביעות הרצון של הבוגרים ללימודי תואר ראשון הוא חלק מפרויקט מקיף של המועצה להשכלה גבוהה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). במסגרתו נבחנים שביעות הרצון של הבוגרים מרמת הקורסים, טיב ההוראה של המרצים, היחס לסטודנטים, שירותי הספרייה, שירותי המנהלה ואיכות החיים בקמפוס. נשיא מכללת נתניה, המתמטיקאי פרופ' צבי ארד, ערך שקלול של כל המדדים, והממוצע הזה חושף תמונה ברורה: כל עשרת המקומות הראשונים בדירוג הם מכללות - חלקן מכללות פרטיות. לדוגמא המרכז הבינתחומי שדורג ראשון במדד שביעות הרצון עם ציון של 2.38 ומכללת נתניה שדורגה שלישית עם ציון 2.1, בהן הסטודנטים משלמים שכר לימוד הגבוה פי שלושה ממוסד ציבורי, וחלקן מכללות ציבוריות הגובות שכר לימוד אוניברסיטאי, כגון המרכז האקדמי רופין המדורג שביעי עם 2.05 והמכללה האקדמית עמק יזרעאל שבמקום העשירי עם 2.03

"הישגי בוגרי האוניברסיטאות מדברים בעד עצמם"
האוניברסיטאות לעומת זאת נמצאות רק מהעשירייה השנייה, כאשר הטכניון ממוקם במקום ה-11, עם ציון של 2.03. במקום ה-20 אוניברסיטת בן גוריון עם 1.9, במקום ה-22 האוניברסיטה העברית עם 1.86, במקום ה-24 אוניברסיטת חיפה עם 1.82 ואוניברסיטת תל אביב שבמקום ה-26 עם ציון של 1.7. סוגרת את הרשימה במקום ה-28 אוניברסיטת בן אילן עם ממוצע של 1.6. "במכללות הפרטיות הסיבה לכך היא ברורה - היות שהסטודנטים משלמים פי שלושה, אנחנו רואים בהם צרכן ועושים את כל המאמצים לטפל העניין שביעות הרצון", מסביר פרופ' ארד. "מעבר לכך, האוניברסיטאות לא תמיד רואות את היחס לסטודנט כדבר חשוב וכדאי שהיחס ישתפר. בסך הכל, התחרות בין המוסדות להשכלה גבוהה היא לטובת הסטודנטים. כבר כיום, האוניברסיטאות עושות שיפורים משמעותיים, וזה לברכה". מנגד, אמר בכיר באחת האוניברסיטאות: "שביעות רצון אמיתית נמדדת במה שניתן לסטודנטים לטווח הארוך, והישגי בוגרי האוניברסיטאות מדברים בעד עצמם".
משלימות את רשימת המוסדות:
המכללה האקדמית הדסה בירושלים עם ממוצע של 2.19 במקום השני,
המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה במקום הרביעי עם 2.08, המכללה אקדמית ספיר במקום החמישי עם 2.07, והקריה האקדמית קריית אונו במקום השישי עם 2.07. המכללה האקדמית תל אביב-יפו במקום השמיני עם 2.05 ואילו המכללה האקדמית תל חי במקום התשיעי עם ממוצע של 2.04.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לימודי מחשבים הם תחום לימוד מבוקש במסגרתו לומדים על תוכנה, חומרה ויישומי מחשב

החוג למדעי המחשב

החוג למדעי המחשב