יום ראשון, 13 ביוני 2010

נציגים רשמיים מהאקדמיה הישראלית

נציגים רשמיים מהאקדמיה הישראלית השתתפו לראשונה בכנס השכלה גבוהה בינלאומי באסטוניה לצד נציגים ממדינות ערביות ומוסלמיות

השנה, זו הפעם הראשונה, בה נציגים רשמיים של מדינת ישראל הצטרפו כמשתתפים מן המניין בכנס מרכזי לקידום הרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה, בכל מדינות אירופה. ד"ר צחי מילגרום, סגן נשיא המכללה האקדמית הדסה וד"ר מירי ימיני, ראש המרכז ליזמות ולחדשנות ב-SCE. המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, נבחרו על ידי המועצה להשכלה גבוהה כנציגים הרשמיים של מדינת ישראל לכנס.

הכנס התקיים בטאלין שבאסטוניה בין ה-6 ל-9 ליוני, ואירח נציגים של כ-50 מדינות מהאיחוד האירופי וממדינות שכנות. בכנס הייתה נציגות מכובדת ממדינות ערב (לבנון, סוריה, טוניס, לוב, ירדן והרשות הפלשתינית) לצד נציגים מרובים מהרפובליקות השונות של ברית המועצות לשעבר וכן נציגים ממעצמות אירופאיות.

בטאלין הוצגו תהליכים משמעותיים למודרניזציה וסטנדרטיזציה של מערכת ההשכלה הגבוהה באירופה, כולל עידוד לביצוע פרויקטים משותפים במימון האיחוד האירופי. פרויקטים כאלה כוללים מחקרים משותפים על ההוראה והלמידה ברמה האוניברסיטאית וכן מודלים שונים של חילופי סטודנטים. ישראל, שלאחרונה התקבלה לארגון המדינות המתועשות OECD, נתפסת כמדינה אטרקטיבית לייזום וביצוע פרויקטים משותפים בעיקר בתחומי טכנולוגיה וחדשנות. הנציגים שלנו בכנס קיבלו עשרות פניות לשיתופי פעולה מנציגים של מדינות רבות.

ד"ר מירי ימיני וד"ר צחי מילגרום, יתפקדו כמומחים רשמיים לתהליך בולוניה ולתהליכי אינטגרציה במערכת להשכלה גבוהה במדינות האיחוד ומדינות שכנות. בתום הכנס, השניים ציינו כי "מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל יכולה ללמוד רבות מהניסיון של מדינות האיחוד. יש לחתור ליצירת שיתופי פעולה מניבים עם השותפים באירופה ברמת המדיניות, ברמת המוסדות הבודדים וברמה האישית של חברי הסגל. שיתופי פעולה אקדמיים יכולים להוות צעד משמעותי לבניית אימון בין הצדדים ולהועיל לשיפור משמעותי של דעת הקהל האירופית בהקשרים ישראליים..".

אין תגובות:

החוג למדעי המחשב

החוג למדעי המחשב