יום שני, 8 בנובמבר 2010

תערוכת צילום חדשה במכללה האקדמית הדסה ירושלים -


תערוכת צילום חדשה במכללה האקדמית הדסה ירושלים -
שמעון לב / ביו(גיאו)גרפיה מחקר צילומי בן שלושה עשורים של הנוף הישראלי אוצר: יוסי גלנטי

התערוכה תפתח ביום ד' 24.11.2010 בשעה 18:00בגלריה לצילום בחוג לתקשורת צילומית, מכללת הדסה.

האמן והצלם שמעון לב מציג דימויים המייצגים כשלושה עשורים של מחקר צילומי. במחקר זה בוחן לב את מראה הנוף הישראלי. העבודות מעלות שאלות הנוגעות באופני עיצוב וייצוג הנוף ובאתיקה של הזיכרון בנוף.
לב מתבונן בנוף ובדרכים בהן הוא משתמר מצד אחד, אך מושכח מצד שני, כחלק ממאבק מתמשך, גלוי וסמוי על הזיכרון בנוף הארץ. היקף העבודה מעיד על בדיקה מעמיקה, כך שלעתים נראה כאילו עניינו של האמן הוא לא רק באובייקט המצולם ואופן ייצוגו החזותי, אלא במחשבה על הצילום כמכשיר מתווך לרעיונות וחוויות. הצילום מקבל מעמד של חוש שישי המאפשר הכלה של מנעד רחב ומרובה רבדים של מידע.
נקודת המוצא של לב היא אישית ושואפת להשתחרר מהגדרות פוליטיות נוקשות המקובלות בשיח הציבורי. העיסוק בנוף ובאובייקטים הנמצאים בו הוא מסע בנוף הישראלי כמו גם מסע ביוגראפי במקומות מוגדרים.במובן זה עבודותיו מהוות "ביו-גיאוגרפיה" מצולמת העולה מאירועים מעברו של הצלם ומבקשת להגדיר את זהותו. מצב זה מאפשר ללב להתייחס במקביל למספר רב של מוקדי נוף היסטוריים לאומיים (עיר דוד) ואתרים פרטיים (המקום בו איבד קרוב משפחה או אתר מילואים בלבנון) ולהפגיש אותם תוך שימוש בשפה חזותית רב תחבירית. כך למשל ניתן לבחון במבט רציף אחד את צילומי מתקני האימונים של צה"ל (לכיש אל פאוקה) אל מול צילומים של מעברה שננטשה, לצד מפה טופוגרפית בה לב מתערב ומשאיר את רישומו.

שמעון לב
צלם ואמן ויזואלי רב תחומי העוסק גם מחקר אקדמי, כתיבה וספרות. חבר בקבוצת "אגריפס 12" בירושלים. יליד ירושלים 1962. בוגר מכללת הדסה במחלקה לצילום. בוגר האוניברסיטה במחלקה ללימודי הודו, תואר שני במסלול מחקרי בתכנית אישית בהצטיינות. מלמד צילום במסגרות שונות, פרסם מספר ספרים ומאמרים רבים, עבודותיו פורסמו בספרים רבים, ועבודותיו נמצאות במוזיאונים ובאוספים פרטיים בארץ ובעולם. הציג מעל 10 תערוכות והשתתף בלמעלה מארבעים תערוכות קבוצתיות.


הגלריה לצילום בחוג לתקשורת צילומית, מכללת הדסה 2010
התערוכה תוצג בין התאריכים 24.11.2010 –30.12.2010
שעות פתיחה: א-ה 10:00-18:00
המכללה האקדמית הדסה, רח' הנביאים 37, ירושלים
טלפון החוג לתקשורת צילומית: 02-6291950, Shiron@hadassah.ac.il

http://www.hadassah.ac.il/main.html

אין תגובות:

החוג למדעי המחשב

החוג למדעי המחשב